loading...
بصیرت
elyas بازدید : 14 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

تاریخچه:

اولین سوگواری را زینب در مسجد کوفه بر امام حسین برگزار کرد. قبل از آن در کنار اجساد شهدا در کربلا برگزارشد


سوگواری

سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد. از امام صادق چنین روایت شده‌است:

«پس از حادثهٔ عاشورا، هیچ بانویی از بانوان بنی‏هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانهٔ هیچ یک از بنی‏هاشم دودی که نشانهٔ پختن غذا باشد، بلند نشد، تا آن‌که، ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعهٔ خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته‏ایم»

اندوه سجاد، امام چهارم شیعیان، برای حسین بن علی به صورتی بود که دوران زندگی او، همراه با اشک بود. عمده اشک او بر مصایب سیدالشهداء بود و آن چه بر عموها، برادران، عموزاده‏ها، عمه‏ها و خواهرانش گذشته بود تا آن‏جا که وقتی آب می‏آوردند تا سجاد میل کند، گریه می‌کرد و می‏فرمود:

چگونه بیاشامم؛ در حالی که پسر پیامبر (ص) را تشنه کشتند؟ و می‏فرمود: «هرگاه شهادت اولاد فاطمه زهرا را به یاد می‏آورم، گریه‏ام می‏گیرد».[۵]


elyas بازدید : 9 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
 
به گزارش جام نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) در ديدار فرمانده و مسئولان نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهداف بلند جمهوری اسلامی ايران و موفقيت های پی در پی نظام اسلامی در دستيابی به اين اهداف خاطرنشان كردند: نگاه به اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست برتر جمهوری اسلامی را در اين تحولات نشان می دهد.
ايشان با تأكيد بر اينكه يكی از دلايل جنجالهای صورت گرفته عليه جمهوری اسلامی توفيقات كسب شده است، افزودند: در مقايسه ی سياست خاورميانه ای غربی ها و سياست خاورميانه ای جمهوری اسلامی به وضوح مشاهده می شود كه سياست منطقه ای جمهوری اسلامی به اهداف خود نزديك شده است.
فرمانده كل قوا، توانايی جمهوری اسلامی برای دستيابی به اهداف را زياد دانستند و تأكيد كردند: پيشرفت و عبور از موانع در سايه توفيق خداوند متعال، همت، ‌نشاط و انگيزه دست يافتنی خواهد بود.
رهبر انقلاب در اين ديدار كه به مناسبت هفتم آذر سالروز نيروی دريايی ارتش برگزارشد، سواحل گسترده جمهوری اسلامی و بويژه ساحل دريای عمان و عقبه ی آن در منطقه مُكران را ثروت عظيم ملی توصيف كردند و افزودند: اگر دولت و ساير مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دريايی، به كمك بيايند، اين منطقه ی عظيم و مهم می تواند توانايی های زيادی را برای جمهوری اسلامی بوجود آورد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اميردريادار سياری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تدابير فرماندهی معظم كل قوا در ارتباط با نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی گزارشی از برنامه های فعلی و آتی اين نيرو در زمينه ی شناورهای سطحی، زيرسطحی، نيروی انسانی و حضور در آبهای بين المللی بيان كرد.
elyas بازدید : 4 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
.
به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) با موضوع راهبردهای نظام سلطه در برابر ایران و راهبردهای مقابله با آن به ایراد سخن پرداخت و گفت: تشدید تحریم به صورت مرحله ای اولین راهبرد نظام سلطه در برابر ایران اسلامی بوده که از تحریم فن آوری شروع شده و با تحریم های سرمایه گذاری، نظام بانکی، صادرات نفتی و شبکه های ماهواره ای ادامه یافته و به دنبال پایان دادن به آن از طریق تحریم اقتصادی است.
elyas بازدید : 5 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز آمریکا گزارش داد در حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «نیوتاون» آمریکا در ایالت «کانکتیکت» 27 نفر کشته شدند که تعدای از آنها کودکان هستند.

به گزارش فارس این اتفاق در شهر «نیوتاون» در ایالت «کانکتیکت» آمریکا رخ داده و گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن یکی از دو فردی بود که مظنونان اصلی تیراندازی در این مدرسه به شمار می‌روند.

در خبرهای تکمیلی این حادثه گزارش شده پلیس تأیید کرده حداقل یک نفر در این مدرسه ابتدایی اقدام به تیراندازی کرده است، اما برخی گزارش‌ها نیز حاکی است دو نفر در این مدرسه تیراندازی کرده‌اند. 

به گزارش رسانه‌ها، پلیس آمریکا حادثه تیراندازی به مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر نیوتاون را تأیید کرده و ساعت وقوع آن را 9:40 دقیقه صبح به وقت محلی اعلام کرده است.

پس از این حادثه تمامی مدارس ابتدایی در این شهر آمریکایی به حالت تعطیل درآمده‌اند.

مدیر و روان‌شناس مدرسه در شمار افرادی هستند که در این حادثه کشته شده‌‌اند.

elyas بازدید : 12 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

حرب لمن حاربکم آقا قوى ‏ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دى و بیست و دوى بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، کار عظیمى بود، نُه دى هم همین جور. یکپارچگى ملت آشکار شد.دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد..

 

آنچه در پی می‌آید گزیده‌ای از فرمایشات حضرت‌ آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره یوم‌الله ۹ دی است:

‏9 دى؛ ایام‏اللَّه به معنى حقیقى کلمه‏
 نُه دى و بیست و دوى بهمنِ پارسال جزو ایام‏اللَّه - به معنى حقیقى کلمه - بود. دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد.(8)

9 دى؛ تجلى روح دیانت حاکم بر دلهاى مردم‏
 حضور عظیم و خروشان مردمى در 9 دى 88، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود.(2)

9 دى؛حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى‏
 نهم دى 88، حادثه کوچکى نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمى، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهاى اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلى ملت ایران، یعنى حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى تبیین شود.(3)

elyas بازدید : 11 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

معنای بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است.(1)

نزد اهل معنا، نیرویى نهانى و قوّهاى قلبى است که در شناخت حقایق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.

برخى از اهل معرفت مى‏گویند: «بصیرت قوّه قلبى یا نیرویى باطنى است که به نور قدس روشن گردیده و از پرتو آن، صاحب بصیرت، حقایق و بواطن اشیا را در مى‏یابد. بصیرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».(3)

میان بَصَر که تأمین کننده نور ظاهرى، و بصیرت که آورنده نور باطنى است، تفاوت بسیار است؛ مانند:

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما سایت ما در چه حدی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 46
  • بازدید کلی : 319