loading...
بصیرت
elyas بازدید : 11 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

» انقلاب ما انفجار نور بود

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا

  با گسترش قيام مردم و خروج شاه از ايران ،‌ شاپور بختيار به عنوان آخرين و تنها اميد رژيم پهلوي به عنوان نخست وزير باقي مانده بود .

 در اين روزهاي سرنوشت ساز كه مصادف با اربعين امام حسين (عليه السلام  ) بود ، صفوف مصمم انسانهاي به پا خاسته و از جان گذشته با عزمي پولادين مي رفتند تا سرنوشت مملكت خود را به دست بگيرند و همگي خواستار انحلال حكومت پهلوي و تشكيل حكومت اسلامي بودند .  آنها با شعار ” استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي ” خط مشي آينده انقلاب را ترسيم مي نمودند .

امام (رحمه الله)  در پيامي ، عزم خود را مبني بر بازگشت به ايران اعلام مي دارد و بختيار دستور بستن فرودگاههاي كشور را مي دهد . در پي انتشار خبر بسته شدن فرودگاهها ، مردم خشمگين به خيابانها ريخته ،  با تحصن و شعارهاي كوبنده ، دولت بختيار را مخاطب قرار مي دهند .

  امام رحمه الله در روز پنج شنبه ، پنجم بهمن پس از آنكه از بازگشت ايشان به ايران جلوگيري شد ، ضمن مصاحبه اي فرمود :

من از ايرانياني كه با من همراهي كرده اند متشكرم . من مي خواستم فردا را در ميان ملت باشم و درهر رنجي كه آنها مي برند من هم با آنها باشم . لكن دولت خائن از اين امر مانع شد و همه فرودگاههاي ايران را بست . من پس از باز شدن فرودگاهها ، بلافاصله به ايران خواهم رفت و به او خواهم فهماند كه شما غاصب هستيد و خائن به ملت ما ،  و ملت ما ديگر شما نوكرهاي خارجي را تحمل نخواهد كرد . باري اينها بايد بدانند كه وقت آنكه قلدري بكنند گذشت . من ملت ايران را به ادامه نهضت دعوت مي كنم و دعوت مي كنم تا اين قلدرها را سر جاي خودشان بنشانند ، لكن آرامش را از دست ندهند . من از همه ملت ايران تشكر مي كنم و در اولين فرصت پيش مردمم به ايران خواهم رفت تا يا با آنها كشته شوم و يا حقوق ملت را بگيرم كه به ملت برگردانم . خداوند همه شما را توفيق بدهد ، ملت ايران بايد بداند كه اين شخص كه متكفل حكومت شده است ، به ايل خودش خيانت مي كند . آن ايلي كه پشتوانه ايران بودند و رضا شاه آنها را از پاي در آورد . اين شخص به ايل خودش ، به ملت خودش خيانت مي كند . بايد ايل بختياري بداند كه اين اشخاص را كه به آنها خيانت مي كنند ، از جلو راه ملت بردارند . بايد ارتش بداند كه اينها خيانتكارند و به آنها كمك نكند . بايد همه ايران بدانند كه توطئه اي در كار است . از اين توطئه بايد جلوگيري شود . اين آخرين قدمي است كه اين خائنين بر مي دارند و ما انشاء الله اين قدم را هم مي شكنيم و پيش شما مي آييم و آنها را به جاي خودشان خواهيم نشاند .

از امام ( رحمه الله ) سؤال شد : تصور مي كنيد كه چه وقت به ايران برويد ؟ ‌فرمود :‌هر وقت كه منع برداشته شود من به ايران خواهم رفت و اگر بنا باشد خون من بريزد ، پيش رفقاي خودم و همراه جوانهاي ايران بريزد . ما از اين هيچ باكي نداريم و سرافرازي اسلام و ايران را مي خواهيم .

elyas بازدید : 6 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

حجاب؛ نياز فردي يا اجتماعي

مقدمه

لزوم پوشيدگي زن در برابر مرد بيگانه يکي از مسائل مهم اسلامي است در قرآن کريم درباره ي اين موضوع تاکيد شده است. اسلام آن زني را مهم مي شناسد که ، داراي عفت و پرهيزگاري بوده و از رذائل و مفاسد پيراسته باشد مصداق اين کلام در سوره احزاب آيه ي 35 آمده که مي فرمايد: « الحافظين فروجهم و الحافظات...».

از مسائل مهمي که در باب حجاب مطرح است اينکه آيا احکام پوشش از مختصات فردي است يعني ضرر و زيان آن مربوط به شخص است مثل خوردن شراب ، يا نه علاوه ، بر نياز فردي ، برخاسته از يک نياز اجتماعي نيز هست که پيامدهاي سوء آن به جامعه هم بر مي گردد اين ها مسائلي است که در اين نوشتار مورد بررسي قرار مي گيرد و لذا آن را در دو حيطه ي فردي و اجتماعي آورده ايم.

نياز فردي به حجاب

1ـ ارزش و کرامت زن در سايه حجاب

elyas بازدید : 6 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

امام علي(ع) و تربيت فرزند

 

  مقوله تربيت از ابتدايي‏ ترين و اساسي‏ ترين نيازهاي زندگي بشري است و نه تنها تربيت لازمه جدايي ناپذير زندگي كه متن آن بوده و بلكه زندگي، از گهواره تا گورش جلوه‏اي از آن است. انسان تنها در پرتو تربيت صحيح است كه به‏عنوان موجودي هدفمند و انديشه ورز به اهداف وآرمانهاي خود دست يازيده و قلّه رفيع سعادتِ مطلوب خويش را فتح مي‏نمايد؛ از اين رهگذر براي انسان مسلمان تربيت اسلامي ضرورتي مضاعف دارد زيرا انساني كه گردنبند مرواريد دانه دين و بندگي خالق متعال رابر گردن آويخته جز در پرتو تربيت صحيح اسلامي به مدال افتخار عبوديت و تسليم نائل نمي آيد، از سويي ديگر چنين انسان مسلماني براي پيمودن راه سعادت و بندگي احتياج به الگوهاي مطمئن عملي دارد تا با نصب‏العين قراردادن ديدگاههاو سيره عملي آنان ، هم راه صحيح بندگي و سعادت را بپيمايد و هم در اين وادي سريعتر گام نهد و سريعتر به مقصد نايل آيد، از اين رو معصومين عليهم‏السلام ـ كه از گوهر عصمت و مصونيت از خطا و اشتباه برخوردارند.ـ بهترين و مطمئن‏ترين الگوهاي تربيتي بوده و ارائه ديدگاههاو كشف و عرضه سيره تربيتي آنان يك ضرورت انكارناپذير براي پويندگان عرصه تعليم و تربيت اسلامي است و در اين ميان، ارائه ديدگاه ها و سيره تربيتي امام علي عليه‏السلام ـ كه خود "اَب الائمه" و سرسلسله جانشينان به‏حق نبوي و سرآغاز تجليگاه امامت معصومين عليهم‏السلام و نخستين تشكيل دهنده حكومت اسلامي علوي است. ـ بر ضرورت اين كار مي‏افزايد.

elyas بازدید : 12 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز

 

امام خامنه ای : « گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد . » « امروز جهان اسلام بلکه سرتاسر جهان ،شاهد تحولات بزرگی است که خبر میدهد از تغییر معادلات جهانی.»


« یک فصل تازه‌اى در دنیا شروع شده است، یعنى هرچه انسان نگاه میکند، دیگر نظیرى براى آن نیست. تا آنجائى که ما در دورانهاى انقلابها دیده‌ایم و شنیده‌ایم و خوانده‌ایم، یک چنین چیزى با این فراگیرى اصلاً سابقه ندارد. این یک چیز جدید است. یعنى واقعاً تاریخ منطقه و به تبع آن تاریخ دنیا ورق خورده است؛ یک فصل جدیدى آغاز شده است . »

elyas بازدید : 7 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
نگاهی گذرا به زندگینامه‌ی حضرت آيت‌الله‌العظمی سيد علی حسینی خامنه‌ای

سيد على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. او دومين پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سيد جواد خامنه‌اى هم مانند بيشتر روحانيون و مدرسان علوم دينى، بسيار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خيلى پارسا و گوشه‌گير [...] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من يادم هست شب‌هايى اتفاق مى‌افتاد كه در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهيه مى‌كرد. [...] آن شام هم نان و كشمش بود.»


خانه‌ی ما در خیابان خسروی نو بود... فیلم
خانه‌اى كه خانواده‌ی سيد جواد در آن زندگى مى‌كردند در یكی از محله‌های فقیرنشین مشهد بود: «منزل پدرى من كه در آن متولد شده‌ام، تا چهار پنج سالگى من، يك خانه‌ی  ۶۰ ـ ۷۰  مترى در محله‌ی فقيرنشين مشهد بود كه فقط يك اتاق داشت و يك زيرزمين تاريك و خفه‌اى! هنگامى كه براى پدرم ميهمان مى‌آمد -و معمولاً پدر بنا بر اين كه روحانى و محل مراجعه مردم بود، ميهمان داشت- همه‌ی ما بايد به زيرزمين مى‌رفتيم تا مهمان برود. بعد عده‌اى كه به پدر ارادتى داشتند، زمين كوچكى را كنار اين منزل خريده به آن اضافه كردند و ما داراى سه اتاق شديم.»
elyas بازدید : 7 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

درباره رمضان و ماه رمضان
ماه رمضان نهمین ماه از ماههای قمری و بهترین ماه سال است. واژه رمضان از ریشه «رمض» و به معنای شدت تابش خورشید بر سنگریزه است.
می‌گویند چون به هنگام نامگذاری ماه های عربی، این ماه در فصل گرمای تابستان قرار داشت، ماه «رمضان» نامیده شد، ولی از سوی دیگر، «رمضان» از اسماء الهی است.

این ماه ماه نزول قرآن و ماه خداوند است و شب‌های قدر در آن قرار دارد. فضیلت ماه رمضان بسیار زیاد و نامحدود است.ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است
: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.
بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است.
پس با نیت‌ی درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید
.»آن گاه پیامبر اکرم وظیفه روزه‌داران را برشمرد و از صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صله ارحام، حفظ زبان و چشم و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان و نیز عبادت و سجده های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و فضیلت اطعام در این ماه سخن گفت.به برخی از حوادث و رویدادهای مهم این ماه اشاره می‌شود:
وفات حضرت خدیجه در دهم رمضان سال دهم بعثت.
ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نیمه رمضان سال دوم هجرت.
جنگ بدر در سال دوم هجرت.
فتح مکه در سال هشتم هجرت.

منبع.http://www.davoodonline.com


elyas بازدید : 6 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
امت اسلام در حال شكل‌گيری است و انديشه اسلامی، عدالت و ولايت‌فقيه آن را هدايت می‌كند؛ امت اسلامی همچون آدم است كه از بهشت خارج شده است و به اين نتيجه رسيده است كه به ولايت رو بياورند و برای خود رهبری داشته باشند. 


حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالفتوح دعوتی، مشاور عالی سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به تأسيس امت واحده از سوی پيامبر مكرم اسلام(ص) اظهار كرد: وقتی رسول اكرم(ص) به پيامبری مبعوث شدند، جهان در وضعيت دوقطبی قرار داشت كه يك قطب سياست و قدرت، حكومت ساسانی بود و در سويی ديگری حكومت روم بود؛ اين دو امپراطوری مدت‌ها در برابر يكديگر قرار داشتند و جنگ دائمی بين آنها بود.

وی افزود: اين دو قطب بر اساس نژادپرستی، مليت‌گرايی و فرهنگ‌ها و ارزش‌های جاهلی يكديگر را قبول نداشتند و كشورهای كوچك نيز به دليل همجواری با اين دو امپراطوری، تحت تأثير فرهنگ آنها قرار می‌گرفتند.

اين قرآن‌پژوه با بيان اينكه ارزش‌ها قبائلی، نژادی و تاريخی مهم تلقی می‌شد، خاطرنشان كرد: بت‌هايی كه در بين قبائل و نژادهای مختلف بود، سنبل قدرت و تمدن آنها شده بود، بت‌هايی كه زمينی و خودساخته بود، اما همين‌ها باعث می‌شد تا ملت‌ها با يكديگر جنگ كنند و نهايتاً جنگ تبديل به ارزش شده بود و مردم زنده ماندن را منوط به جنگيدن می‌دانستند.

وی با اشاره به ظهور اسلام گفت: كلمه توحيد كه با ظهور اسلام و مبعوث شدن رسول اكرم(ص) مطرح شد، عنوان كرد كه همه مردم از يك مبدأ هستند و قبيله و نژاد ديگر مطرح نيست بنابراين همه در يك رديف قرار داشتند و نژاد‌ها و زبان‌ها و مرزها از اهميت خارج شدند.

دعوتی تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص) امت اسلامی را به دستور پروردگار در برابر امت كفر تحقق بخشيد و در مدينه امت واحده شكل گرفت و قبائل با اينكه با يكديگر دشمن بودند، بر كلمه «لااله الاالله» وحدت پيدا كردند و وارد مملكت اسلامی شدند.

مشاور عالی ايكنا با اشاره به پذيرش اسلام از سوی مردم خاطرنشان كرد: اسلام وقتی مطرح شد، مردم پذيرای آن شدند و چون از وحشی‌گری‌های امپراطوری‌های زمان خود به ستوه آمده بودند، از اسلام و ارزش‌های آن استقبال كردند.

وی با بيان اينكه پيامبر اسلام(ص) تمام ارزش‌های زمينی و خودساخته مردم را درهم شكستند، اظهار كرد: رسول اكرم(ص) امت اسلامی را مطرح كردند تا تمام تمام بلاد تحت اين امت در كنار يكديگر ادامه حيات دهند. امت واحده می‌توانست تمام دنيا را بگيرد، كما اينكه در دوران ظهور امام عصر(عج) اين‌چنين خواهد شد، اما مردم قدر اين وحدت را ندانستند و باعث شد امت واحده دچار تفرقه شود.

دعوتی خاطرنشان كرد: در دوران بنی‌عباس حركت قبايلی صورت گرفت و هركس پرچمی به پا كرد تا امت اسلامی از آن پس در اختلاف به سر برند. تجزيه امت اسلامی به اين دليل بود كه خلفا اخلاق و منش درستی را در پيش نگرفتند؛ چرا كه زر و زيور داشتند و عاری از تقوا بودند، مردم گمان می‌كردند كه آنها جانشين پيامبر (ص) هستند، اما وقتی به آنها نزديك می‌شدند می‌ديدند كه متفاوت از زندگی پيامبر (ص) هستند و همين امر باعث اختلاف و تفرقه شد.

elyas بازدید : 13 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

برگرفته از  :  فاطمه اميري رز؛ كارشناس ارشد روابط بين الملل

 رهبر انقلاب، مجموعه ي خيزش هاي منطقه را «بيداري اسلامي» ناميده اند اما برخي مسئولان نظام در قبال تحولات منطقه واكنش مناسبي نداشته اند تعابير «بيداري انساني» و «بهار عربي» را به كاربرده اند. آيا كاربرد واژه هاي موازي براي بيداري اسلامي از روي غفلت و جهل نسبت به ماهيت رويدادهاي منطقه است يا از روي تعمد؟


از همان روزهاي نخست آغاز تحولات سياسي اخير در برخي كشورهاي اسلامي واقع در شمال آفريقا و خاورميانه كه با سرنگوني ديكتاتور تونس آغاز و سپس به ليبي، مصر، يمن و بحرين رسيد، مقام معظم رهبري در مورد اين رويدادها تعبير «بيداري اسلامي» را به كار بردند و به تدريج اين تعبير تبديل به «دكترين جمهوري اسلامي» در اين زمينه گرديد.

با اين همه، بسياري از تحليل گران و سياست مداران غربي از كاربرد اصطلاح خاص جمهوري اسلامي خودداري ورزيده و به دنبال تعابير ديگري از جمله «بهار عربي»، «بيداري عربي» و... هستند.

elyas بازدید : 5 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
از امروز تا روز انتخابات، هركسی كه بخواهد اختلاف ها را به ميان مردم بكشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده كند،‌ قطعاً به كشور خيانت كرده است.

جام نیو ز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه ۱۰/۸/۱۳۹۱) در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان ، در سخنان مهمی با تبيين مراحل مختلف مبارزه كلان و شصت ساله ملت ايران با دولت مستكبر آمريكا و شكست های سلسله وار و تنزل جايگاه سياسی، اقتصادی، نظامی و اصول فكری آمريكا در مقابل پيشرفتهای شگرف مادی و معنوی نظام اسلامی، درس های بزرگ اين مبارزه ادامه دار را حفظ ايستادگی و‌ بصيرت، ‌توكل بر خدا، كار و تلاش بی وقفه، و وحدت ميان مسئولان دانستند و تأكيد كردند: مسئولان بويژه سران سه قوه بايد با وظيفه شناسی و درك شرايط حساس كنونی، از هرگونه كشاندن اختلافها به ميان مردم خودداری كنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر كسی كه بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده كند، قطعاً به كشور خيانت كرده است.

elyas بازدید : 9 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

راز جاودانگی امام حسین علیه السلام در آن است که تمام عشقهای کوچکتر را به پای بزرگترین عشقی که می توان متصور شد ریخت ...

خدا

 گفتمش...!

 گفتمش نقاش را نقشي بکش از زندگي ...
با قلم نقش حبابي بر لب دريا کشيد

گفتمش چون مي کشي تصوير مردان خدا ...
تک درختي در بيابان يکه و تنها کشيد

گفتمش نامردمان اين زمان را نقش کن ...
عکس يک خنجرزپشت سر پي مولا کشيد

گفتمش راهي بکش کان ره رساند مقصدم ...
راه عشق و عاشقي , مستي ونجوا را کشيد

گفتمش تصويري از ليلي ومجنون رابکش ...
عکس حيدر در کنار حضرت زهرا کشيد

گفتمش بر روي کاغذ عشق را تصوير کن ...
در بيابان بلا، تصوير يک سقا کشيد

گفتمش از غربت ومظلومي ومحنت بکش ...
فکر کرد و چهار قبر خاکي از طه کشيد

گفتمش سختي ودرد وآه گشته حاصلم ...
گريه کردآهي کشيد وزينب کبري کشيد

گفتمش درد دلم را با که گويم اي رفيق ...
عکس مهدي راکشيد و به چه بس زيبا کشيد


گفتمش ترسيم کن تصويري از روي حسين
گفت اين يک را ببايد خالق يکتا کشيد


elyas بازدید : 14 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

تاریخچه:

اولین سوگواری را زینب در مسجد کوفه بر امام حسین برگزار کرد. قبل از آن در کنار اجساد شهدا در کربلا برگزارشد


سوگواری

سابقهٔ سوگواری و برپایی عزاداری برای حسین بن علی به اولین روزهای بعد از عاشورا، در محرم سال ۶۱ هجری می‌رسد. از امام صادق چنین روایت شده‌است:

«پس از حادثهٔ عاشورا، هیچ بانویی از بانوان بنی‏هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانهٔ هیچ یک از بنی‏هاشم دودی که نشانهٔ پختن غذا باشد، بلند نشد، تا آن‌که، ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعهٔ خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته‏ایم»

اندوه سجاد، امام چهارم شیعیان، برای حسین بن علی به صورتی بود که دوران زندگی او، همراه با اشک بود. عمده اشک او بر مصایب سیدالشهداء بود و آن چه بر عموها، برادران، عموزاده‏ها، عمه‏ها و خواهرانش گذشته بود تا آن‏جا که وقتی آب می‏آوردند تا سجاد میل کند، گریه می‌کرد و می‏فرمود:

چگونه بیاشامم؛ در حالی که پسر پیامبر (ص) را تشنه کشتند؟ و می‏فرمود: «هرگاه شهادت اولاد فاطمه زهرا را به یاد می‏آورم، گریه‏ام می‏گیرد».[۵]


elyas بازدید : 10 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
 
به گزارش جام نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (سه شنبه) در ديدار فرمانده و مسئولان نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اهداف بلند جمهوری اسلامی ايران و موفقيت های پی در پی نظام اسلامی در دستيابی به اين اهداف خاطرنشان كردند: نگاه به اوضاع منطقه و جهان به خوبی دست برتر جمهوری اسلامی را در اين تحولات نشان می دهد.
ايشان با تأكيد بر اينكه يكی از دلايل جنجالهای صورت گرفته عليه جمهوری اسلامی توفيقات كسب شده است، افزودند: در مقايسه ی سياست خاورميانه ای غربی ها و سياست خاورميانه ای جمهوری اسلامی به وضوح مشاهده می شود كه سياست منطقه ای جمهوری اسلامی به اهداف خود نزديك شده است.
فرمانده كل قوا، توانايی جمهوری اسلامی برای دستيابی به اهداف را زياد دانستند و تأكيد كردند: پيشرفت و عبور از موانع در سايه توفيق خداوند متعال، همت، ‌نشاط و انگيزه دست يافتنی خواهد بود.
رهبر انقلاب در اين ديدار كه به مناسبت هفتم آذر سالروز نيروی دريايی ارتش برگزارشد، سواحل گسترده جمهوری اسلامی و بويژه ساحل دريای عمان و عقبه ی آن در منطقه مُكران را ثروت عظيم ملی توصيف كردند و افزودند: اگر دولت و ساير مسئولان با نگاه راهبردی به مناطق دريايی، به كمك بيايند، اين منطقه ی عظيم و مهم می تواند توانايی های زيادی را برای جمهوری اسلامی بوجود آورد.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اميردريادار سياری فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تدابير فرماندهی معظم كل قوا در ارتباط با نيروی دريايی ارتش جمهوری اسلامی گزارشی از برنامه های فعلی و آتی اين نيرو در زمينه ی شناورهای سطحی، زيرسطحی، نيروی انسانی و حضور در آبهای بين المللی بيان كرد.
elyas بازدید : 4 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
.
به گزارش جام نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) با موضوع راهبردهای نظام سلطه در برابر ایران و راهبردهای مقابله با آن به ایراد سخن پرداخت و گفت: تشدید تحریم به صورت مرحله ای اولین راهبرد نظام سلطه در برابر ایران اسلامی بوده که از تحریم فن آوری شروع شده و با تحریم های سرمایه گذاری، نظام بانکی، صادرات نفتی و شبکه های ماهواره ای ادامه یافته و به دنبال پایان دادن به آن از طریق تحریم اقتصادی است.
elyas بازدید : 5 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)
شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز آمریکا گزارش داد در حادثه تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر «نیوتاون» آمریکا در ایالت «کانکتیکت» 27 نفر کشته شدند که تعدای از آنها کودکان هستند.

به گزارش فارس این اتفاق در شهر «نیوتاون» در ایالت «کانکتیکت» آمریکا رخ داده و گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن یکی از دو فردی بود که مظنونان اصلی تیراندازی در این مدرسه به شمار می‌روند.

در خبرهای تکمیلی این حادثه گزارش شده پلیس تأیید کرده حداقل یک نفر در این مدرسه ابتدایی اقدام به تیراندازی کرده است، اما برخی گزارش‌ها نیز حاکی است دو نفر در این مدرسه تیراندازی کرده‌اند. 

به گزارش رسانه‌ها، پلیس آمریکا حادثه تیراندازی به مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در شهر نیوتاون را تأیید کرده و ساعت وقوع آن را 9:40 دقیقه صبح به وقت محلی اعلام کرده است.

پس از این حادثه تمامی مدارس ابتدایی در این شهر آمریکایی به حالت تعطیل درآمده‌اند.

مدیر و روان‌شناس مدرسه در شمار افرادی هستند که در این حادثه کشته شده‌‌اند.

elyas بازدید : 12 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

حرب لمن حاربکم آقا قوى ‏ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دى و بیست و دوى بهمن وارد کرد. کار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، کار عظیمى بود، نُه دى هم همین جور. یکپارچگى ملت آشکار شد.دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد..

 

آنچه در پی می‌آید گزیده‌ای از فرمایشات حضرت‌ آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره یوم‌الله ۹ دی است:

‏9 دى؛ ایام‏اللَّه به معنى حقیقى کلمه‏
 نُه دى و بیست و دوى بهمنِ پارسال جزو ایام‏اللَّه - به معنى حقیقى کلمه - بود. دلها دست خدا است. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد.(8)

9 دى؛ تجلى روح دیانت حاکم بر دلهاى مردم‏
 حضور عظیم و خروشان مردمى در 9 دى 88، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود.(2)

9 دى؛حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى‏
 نهم دى 88، حادثه کوچکى نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمى، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهاى اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلى ملت ایران، یعنى حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى تبیین شود.(3)

elyas بازدید : 11 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)

معنای بصیرت

بصیرت به معنى دانایى، بینایى، بینایى دل، هوشیارى، زیرکى و یقین است.(1)

نزد اهل معنا، نیرویى نهانى و قوّهاى قلبى است که در شناخت حقایق تا عمق وجود و باطن ذات آن رسوخ مى کند.

برخى از اهل معرفت مى‏گویند: «بصیرت قوّه قلبى یا نیرویى باطنى است که به نور قدس روشن گردیده و از پرتو آن، صاحب بصیرت، حقایق و بواطن اشیا را در مى‏یابد. بصیرت به مثابه بَصَر (چشم) است براى نفس».(3)

میان بَصَر که تأمین کننده نور ظاهرى، و بصیرت که آورنده نور باطنى است، تفاوت بسیار است؛ مانند:

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما سایت ما در چه حدی است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 54
  • بازدید کلی : 327